söndag 16 juli 2017

2017-07-17 - Smalband

Den gångna helgen har varit helt bortkastad och det beror helt och hållet på en internetoperatör som inte har koll på sin egen teknik och får den att fungera, jag sitter med Sveriges sannolikt "snabbaste" bredband fast sanningen att säga så ska det nog beskrivas som smalband istället. Därav ett uteblivet inlägg igår, idag kan jag åtminstone bjuda på en arkivbild när uppkopplingen även om den fortfarande är allt annat än fungerande åtminstone låter mig ladda upp en bild eller två.


Glad i hågen satte jag igång med Daily Dose på lördagmorgonen och ett jobb som ska ta max 30 minuter tog istället närmre 3 timmar att få klart med musikvideor på YouTube som konstant buffrade eller helt enkelt inte ville starta på grund av en anslutning till och med en snigel hade sprungit förbi.


Under söndagen var det dessutom riktigt dåligt väder och jag kunde inte ens bege mig ut på en fotoexkursion. Istället fick jag kämpa med en uppkoppling som mest sysslade med nedkoppling, ungefär var femte minut tappade den kontakten och vad jag än höll på med fick jag börja om från början gång på gång. Värst av allt, operatören har ingen support på helgerna och tittar man på deras driftsinformation har det knappt varit några "störningar" alls på den mast jag ansluter till trots att såväl jag som en granne med samma operatör kan intyga att det varit fullständigt omöjligt att använda nätet under helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar